•  „Akcja Znicz”

Dzień Wszystkich Świętych

to czas refleksji i okazja do wspomnień o tych, którzy odeszli.

W tym roku Samorząd Uczniowski prowadzi akcję pt.: „Akcja Znicz”.

Jest to zbiórka zniczy, które zaświecimy

1 listopada.

Prosimy o składanie ich do pudełka obok głównego wejścia do szkoły.

Akcja trwa:

od 18.10 2022r. do 28.10.2022r.

Wszystkim ofiarodawcom dziękujemy!

S.U.

• Obchody Dnia Edukacji Narodowej

Z okazji DEN przygotowaliśmy miły prezent nauczycielom, pracownikom szkoły i innym zaproszonym Gościom, ponieważ 13 października odbyła się  w naszej szkole akademia upamiętniająca to święto wraz z wyśpiewanymi i wyrecytowanymi życzeniami.

Nie zapominajmy, że tego dnia świętowały również pierwszaki, które miały wtedy swoje ślubowanie i stały się tego dnia pełnoprawnymi uczniami naszej szkoły. Za przygotowanie ich występu dziękujemy pani Bogumile Rosołowskiej.

Akademia rozpoczęła się od prezentacji krasnoludków, czyli naszych pierwszaków i krótkiego wstąpienia konferansjerów: Wiktorii Bartyzel, Igora Salasy i Marii Bartnik.

Następnie rozpoczęła się część artystyczna przygotowana przez uczniów klas starszych z dużą pomocą pani Beaty Kot i Rady Rodziców, która sfinansowała prezenty dla pierwszoklasistów i obchodzących tego dnia swoje święto, za co serdecznie dziękujemy! Życzenia dla nauczycieli wypłynęły z ust każdego ucznia, ponieważ wszyscy uczniowie, stworzyli tego dnia szkolny chór i śpiewali piosenki z powinszowaniami oraz podkreślające trud pracy nauczycielskiej. Szczególne słowa w swoich prezentacjach recytatorskich kierowali do nauczycieli: Malwina Krasucka, Szymon Marciniuk, Julia Krusińska.

Dziękujemy kl. VI za wykonanie pięknego tańca towarzyskiego, kl. II za piosenkę.

Uroczystość zakończyła się wręczeniem nauczycielom wrzosów i okolicznościowych wierszyków. Zanim oficjalnie zakończono akademię, to pierwszoklasiści przystąpili do ślubowania.  Najmłodsi uczniowie naszej szkoły przyjęli po nim gratulacje, upominki i życzenia od Gości.

Dziękujemy wszystkim tym, którzy włączyli się w uświetnienie naszej uroczystości, a  wszystkim obchodzących DEN jeszcze raz składamy najlepsze życzenia!

Samorząd Uczniowski

• Wycieczka klasy VIII

Dnia 12 października 2022 r. pojechaliśmy na wycieczkę do Lublina. Razem z wychowawcą – p. Zbigniewem Maksimem i nauczycielką historii- p. Anną Dudą oraz z panem przewodnikiem zwiedzaliśmy Państwowe Muzeum na Majdanku, zagłębiając się w jego historię. Później udaliśmy do Galerii Olimp, aby zagrać w kręgle i obejrzeć adaptację książki pt.: „Kamienie na szaniec”.

Wyjechaliśmy ze szkoły po godz. 8.00, kierując się w stronę Majdanka. Po dotarciu na miejsce, rozpoczęło się zwiedzanie z przewodnikiem, który opowiadał nam niezwykle trudną, ale jakże ważną historię obozu nazistowskiego i więźniów Majdanka. Zwiedzaliśmy baraki, uważnie słuchając przewodnika i zachowując powagę, ponieważ byliśmy w ważnym dla nas młodych Polaków miejscu. Na końcu doszliśmy do jednego z najważniejszych miejsc Majdanka – Mauzoleum, aby oddać hołd ludziom, którzy tu zginęli.

Po tych smutnych przeżyciach pojechaliśmy do Galerii Olimp na kręgle. Do kręgielni udała się większość klasy. Spędziliśmy tam godzinę, którą przeznaczyliśmy na zabawę, odpoczynek oraz małą rywalizację.

Po kręglach udaliśmy się do kina na film pt.: „Kamienie na szaniec”. Jak już wcześniej wspomniałam jest on adaptacją książki Aleksandra Kamińskiego. Po obejrzeniu filmu, który wywarł na nas duże wrażenie, wróciliśmy do busa.

Do szkoły przyjechaliśmy ok. godz. 16.00, a nasz wyjazd został udokumentowany w formie zdjęć. Serdecznie zapraszam do ich obejrzenia.

Maria Bartnik - ucz. kl. VIII

• Klasowy Dzień Chłopaka

29 września 2022 r. w sali gimnastycznej odbył się ostatni już Dzień Chłopaka w klasie VIII.

Na wstępie przygotowanej przez dziewczyny z klasy VIII uroczystości, chłopcy przyjęli życzenia i otrzymali drobne upominki. Następnie, po smacznej pizzy, rozpoczęła się zabawa.

Przygotowane były gry integracyjne, zabawy oraz konkursy z nagrodami.

Dziękujemy za zaangażowanie i pomoc rodzicom, a Wychowawcy za pozwolenie  zorganizowania ostatniego i zarazem najlepszego Dnia Chłopaka dla naszych cudownych kolegów.

Z najlepszymi życzeniami dla wszystkich chłopców …

Dziewczyny z klasy VIII

• Dzień Chłopaka

Co roku 30 września obchodzimy w Polsce Dzień Chłopaka. Tego dnia obdarowujemy naszych kolegów prezentami i niespodziankami.
            W tym roku każda klasa przeżywała  to w różnej formie. Były wyjazdy, spotkania po lekcjach w gronie koleżanek i kolegów, zabawy, prezenty i niespodzianki.

Dziewczynki z klasy III przygotowały prezenty, kolorową ramkę do sesji zdjęciowej oraz pod okiem wychowawczyni upiekły gofry. Wspólne zabawy integrowały grupę i pozwalały na miłe spędzenie czasu.

Z okazji Dnia Chłopaka życzymy wam:

Wiele uśmiechów, a mało złości,

Jak najmniej smutków, dużo radości,

niech Wam się spełnią marzenia.

I niech realne staną się pragnienia.

A tutaj zamieszczamy relację fotograficzną z wyjazdu uczniów klasy drugiej.

• Dzień Przedszkolaka

....wie to Marysia, Kasia i Krzyś, że wielkie święto w przedszkolu dziś!

20 września dzieci z obydwu grup przedszkolnych uroczyście obchodziły Dzień Przedszkolaka.

Zabawom ruchowym, integracyjnym i plastycznym oraz tańcom nie było końca. Przedszkolaki przebrały się w kolorowe, bajkowe stroje. To był naprawdę radosny dzień. Jednym słowem, lubimy świętować i bawić się!

Wychowawczynie i Przedszkolaki

• Pielgrzymka

W czwartek - 22 września uczniowie klasy z IV I V razem z ks. proboszczem, katechetą, wychowawczyniami oraz z rodzicami odbyli pielgrzymkę do Kębła i Sanktuarium Matki Boskiej Kębelskiej w Wąwolnicy.

Grupa pątnicza była nieco większa, ponieważ razem z nami pielgrzymowali uczniowie ze  Szkoły Podstawowej z Tuszowa. Tą grupą opiekowała się wychowawczyni kl. V.

Z Wąwolnicy pojechaliśmy do Kazimierza Dolnego, gdzie zobaczyliśmy Wisłę, zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Boskiej Kazimierskiej, zakupiliśmy słynne kazimierskie koguty na Rynku i zjedliśmy pyszny obiad.

Wspólne pielgrzymowanie zakończyliśmy w Bychawce.

A.B.

• Klasa III w Muzeum Wsi Lubelskiej

W dniu 15 września 2022r. uczniowie klasy III  w towarzystwie starszych sióstr i rodziców odbyli wycieczkę do Lublina pod opieką  wychowawczyni Jolanty Maksim.

Celem wycieczki, oprócz dobrej zabawy, było obejrzenie filmu ,,King, mój przyjaciel lew” oraz wizyta w Muzeum Wsi Lubelskiej.

Film zawiera  wiele aspektów wychowawczych. Ukazuje przemoc w warunkach szkolnych, tęsknotę za zmarłym rodzicem, przyjaźń, umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Opowiada o nastoletniej Inés i jej bracie Alexie, którzy znajdują w domu małe lwiątko. Niespodziewany gość, któremu nadają imię King, szybko staje się ich najlepszym przyjacielem. Gdy okazuje się, że King jest poszukiwany i grozi mu niebezpieczeństwo, dzieciaki postanawiają pomóc mu wrócić do jego prawdziwego domu. W realizacji tego szalonego i odważnego planu może wesprzeć ich tylko jedna osoba – zwariowany dziadek Max, z którym wspólnie wyruszają w pełną przygód podróż.

Po filmie pojechaliśmy do Skansenu. Tam z pomocą  przewodnika poznaliśmy warunki życia na wsi i w miasteczku w dawnych czasach. Między innymi widzieliśmy: chatę sprzed stu lat, wiatrak w stylu holenderskim, kuźnię, kapliczkę, dawną szkołę, zakład fryzjerski, restaurację, pocztę, kuźnię, kościół, oraz wiele innych ciekawych obiektów. Oglądane miejsca zachowały cechy dawnych budowli wiejskich i małomiasteczkowych. Idąc wąskimi ścieżkami, zachodziliśmy do pomieszczeń drewnianych chat i ich obejść. Na własne oczy zobaczyliśmy jak żyli i czym zajmowali się ludzie sto i więcej lat temu.

Uczniowie stwierdzili, że praca rolnika i warunki życia na owe czasy były bardzo trudne. Niemniej jednak niektórzy chcieliby co najmniej na tydzień przenieść się w czasie, aby móc doświadczyć swobody wiejskiego życia wśród dzieci.

Była to piękna  lekcja w aspekcie wychowawczym i edukacyjnym.